Ik geniet van het schrijven van mooie teksten. In mijn geval meestal korte teksten voor mijn marketing. Teksten voor de mails die ik stuur, mijn social media of mijn website. Voor mij voelt dit als een uitaatklep voor mijn creativiteit.
Met mijn teksten wil ik mensen raken. Ik wil inspireren, motiveren en soms aanzetten tot actie. Ik vind het heerlijk als mijn teksten iets teweeg brengen.
Ik bereik veel mensen met mijn schrijfsels. Daarom krijg ik nog wel eens de vraag van klanten of ik ze niet kan helpen met het schrijven van goede content. Ze merken dan dat hun eigen teksten onvoldoende resultaat geven.
De eerste vraag die ik dan stel is. Voor wie schrijf jij eigenlijk en wat wil je met je verhaal bereiken?
Dan blijft het vaak heel even stil. En vervolgens krijg ik als antwoord ‘voor mijn klanten natuurlijk’, ‘om meer klanten te krijgen’ of ‘gewoon om meer zichtbaar te zijn’.
Maar als je niet heel exact weet voor wie je schrijft dan zul je nooit echt kunnen raken. Dan wordt je tekst nooit meer dan een mooie constructie van zinnen en woorden. Niets mis mee als je dat helemaal voor jezelf doet. Maar voor je marketing van weinig waarde.
Hoe is dat voor jou? Weet jij exact voor wie je schrijft? En heb je die doelgroep ook zo specifiek gemaakt dat je teksten herkenning oproepen bij alle ontvangers.
Het begint allemaal bij het durven maken van de keuze voor een scherpe doelgroep. Als je iedereen probeert te raken raak je niemand.
Loopt jouw communicatie stroef? Merk je dat je weinig klanten krijgt uit de posts of mails die je de wereld in slingert?
Grote kans dat het niet aan je schrijftalent ligt. Kijk eerst eens naar je doelgroep. Heeft deze wel genoeg focus?
Ik wens je een fijne dag vandaag!
Groeten,
Marcel
P.S. Kun je wel wat hulp gebruiken met het scherp krijgen van je doelgroep? plan dan via onderstaande link even een gratis Strategiesessie in met mij. Dan kijk ik even met je mee.