O.M.G. Je hebt op de Timetravel knop gedrukt!!

Je vliegt door het ruimte-tijd continuüm en landt op precies dezelfde plek als waar je bent vertokken.

Alleen zijn we 24 uur verder. Je hoort een zachte *pling*

YOU’VE GOT MAIL!! 😉

Heb jij al een messcherpe doelgroep?

Veel coaches lopen hierop vast. Meestal om één van de 2 redenen die ik hieronder bespreek.

1. Je wil helemaal niet kiezen

Je wil namelijk de hele wereld redden. Daarom ben je coach geworden.

Want dat is wie jij bent. Jij bent een f*cking superheld!!

Je hebt nog net geen ‘over de top’ superhelden kostuum laten naaien. (toch?) Maar van binnen ben jij Superman of Wonderwoman.

Je hebt waanzinnige krachten ontwikkeld in je opleiding als coach of therapeut. Of misschien heb je ze wel helemaal zelf ontwikkeld in jouw eigen transformatietraject.

En je wil deze krachten inzetten om zoveel mogelijk mensen te redden.

 

 

….Ok. In werkelijkheid voel je je misschien helemaal nog niet zo’n superheld en zit je vol twijfels…

 

Maar dat stukje over zoveel mogelijk mensen willen helpen herken je wel?

Dan ga ik je een geheimpje vertellen…

Als jij niet gaat kiezen. Dan gaan mensen niet voor jou kiezen.

Dan ga jij juist veel minder mensen redden dan je zou willen. Veel minder dan je zou kunnen.

En kiezen betekent helemaal niet dat je niet de hele wereld mag redden. Natuurlijk mag dat!

Het betekent alleen dat je in je communicatie een heldere focus gaat aanbrengen.

Dus adem maar weer rustig uit. Haal dat spandex-pakje maar weer tevoorschijn. Je mag nog steeds een superheld zijn. En je hoeft niemand af te wijzen.

2. Je kunt helemaal niet kiezen

Dit is nog veel erger. Misschien snap je van binnen wel dat het slim is om te kiezen. Maar heb je geen idee wat de keuzes zijn. Of je bent een enorme twijfelkont. En wat nou als je de verkeerde keuze maakt..

Ok relax!!

Want ook nu mag je je ademhaling weer naar een normale frequentie terugbrengen. Want het is helemaal niet zo spannend of moeilijk.

Je kunt dit namelijk niet echt fout doen. Want jouw keuze is geen in beton gegoten zwaard dat je er nooit meer uit kunt trekken. Het is een keuze die je op ieder moment weer kunt bijstellen.

Ik onderneem al jaren en ben nog steeds mijn doelgroep af en toe een beetje aan het bijstellen.

Wat als ik je een beetje op weg help? Zou je dat fijn vinden?

Want speciaal voor alle superhelden en voor alle twijfelkonten heb ik een korte online training gemaakt die helpt om een scherpe doelgroep te kiezen.

Ik noem dit de 60 minuten doelgroepkiezer. Want met deze korte training heb jij dit in een uurtje gefixt.

En ik ga zelfs nog een stapje verder

Want een doelgroep kiezen is de eerste stap. Waar je echt naartoe wil werken is het ontwerpen van jouw ideale klant. De klant die jou gelukkig gaat maken.

Want hoe zou het zijn als je alleen nog maar gaat werken met mensen die perfect bij jou passen. Nooit meer van die dramneuzen die eigenlijk helemaal niet willen.

Wat als jij iedere dag met vlinders in je buik de praktijk opengooit omdat je hem of haar weer gaat zien. Die droomklant die blij wordt van jou. Die blij wordt van jouw methodiek. En die ook nog eens zonder morren een goede prijs wil betalen.

Dat zou het leven mooi maken.

En ook dit ga ik makkelijk maken voor je. Want hiervoor heb ik het Ideale Klanten Template ontwikkeld. En die kun je ook helemaal gratis downloaden:

Heb jij jouw doelgroep al wel helemaal scherp?

Fantastisch!! Dan lees je lekker de volgende mail in de Meer Klanten Cursus. Want deze zit nu in je mailbox.